چه آبي در ليوان 2000 ميلياردي و زمان سه ساله شهرداري است؟!

انعکاس مطبوعات دریزدفردا

هفته نامه بشارت نو شماره ۲۲۰ - دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۸۹

آقاي كوچك‌زاده عضو شوراي اسلامي شهر يزد در مقاله‌اي با ذكر خدمات سه ساله اخير شهرداري يزد بيان داشتند: «بايد نيمه پر ليوان را ديد.» توجه آقاي مهندس كوچك‌زاده و خوانندگان گرامي را به اين نكته جلب مي‌نمايم كه آب ليوان مورد نظر آقاي كوچك‌زاده در بعد زماني 1100 روز معادل 36 ماه يا 3 سال مي‌باشد و از نظر ريالي قريب به دو هزار ميليارد ريال براي پانصد هزار نفر شهروند يزدي به وسعت شهر يزد هزينه در بر داشته است. يعني هر خانوار يزدي بايد اين احساس را داشته باشد كه در اين سه سال معادل 16 ميليون ريال برايش هزينه شده باشد.

اصلا وارد بحث ميزان آب و تناسبش با ليوان آن نمي‌شويم اينكه آيا اين تقها به آن توق‌ها مي‌خورد يا نه هم كار نداريم. ولي اي كاش اين آبي هم كه هست با هر هزينه‌اي كه در ليوان شهر ما ريخته شده گذشته از كميت آن داراي حداقل كيفيت مي‌بود كه فقط شخص جنابعالي توان نوشيدن آن را داشتيد نه پانصدهزار نفر شهروند! داد و فرياد شما را در جلسات شورا و كميسيون در نمي‌آورد و فرد متخصص و سالخورده‌اي مثل شما را آزرده خاطر نمي‌كرد و شما و به عبارت بهتر مصوبات و تصميمات شما را در حد يك تربچه قبول مي‌كردند! (بلا نسبت و البته باتوجه به تشبيه‌سازي يكي از همكاران خود شما در شورا)

اي كاش صرفا حداقل پاسخي به سوالات و اعتراضات شخصي جنابعالي كه سنگ عملكرد شهرداري را به سينه مي‌زنيد مي‌دادند و مي‌گفتند: چرا كيفيت اجراي پروژه‌اي عمراني مناسب نيست؟

چرا هزينه اجراي پروژه‌هاي‌ عمراني در شهرداري يزد نسبت به پروژه‌هاي مشابه در ساير شهرها بيشتر و حتي چند برابر است؟

چرا شعاع ميدان چهارراه معلم كوچك شد و بالغ بر 200 متر مربع سقف اضافي بدون هيچ توجيهي زده شد؟

چرا الكترونيكي كردن شهرداري با اين همه هزينه اينگونه مردم را دچار مشكل و سردرگمي نموده است؟

چرا اطلاعات مميزي شهر با قراردادهاي متعدد كه مي‌بايست مبناي هرگونه برنامه‌ريزي در شهر باشد با صدور فيش‌هاي عوارض ساليانه همه شهروندان را معترض و شهر را در آستانه سال نو ملتهب نمود؟

چرا شهرداري دچار روزمرگي است؟ و چراهاي ديگري كه فقط جنابعالي در جلسات متعدد شورا مطرح نموده‌ايد.

البته بگذريم از سوالاتي كه افراد معلوم الحال در شورا بعنوان طرح استيضاح مطرح نموده‌اند كه از شدت بد بودن آن سوالات مدتها در صندوق محرمانه شورا و شهرداري قرنطينه گرديده بود تا خداي ناكرده مرض چون و چرا كردن كه فلسفه وجودي شورا و حاكميت مردم بر سرنوشت خويش مي‌باشد همه‌گير و اپيدمي نگردد؟! خبرنگار بدبخت عليرغم غير قانوني بودن اقدام از جلسه شورا اخراج و تيغ آنها به وجودش زده مي‌شود؟!

البته خداوند به بركت افراد روحاني و روحاني‌زاده در شورا ستارالعيوب است تا خداي ناكرده چشم و گوش مردم و مسوولين متعهد و مجرب از بديها و زشتي‌ها دور بماند تا پاي تهمت و افترا و تفرقه در بين ما باز نشود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا